ОПТИМІЗАЦІЯ ІМПУЛЬСНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ГАЛЬМУВАННЯ ДВИГУНА ПОСТІЙНОГО СТРУМУ

Автор(и)

  • О. Возняк Вінницький національний аграрний університет
  • М. Колісник Вінницький національний аграрний університет

DOI:

https://doi.org/10.31734/agroengineering2019.23.095

Ключові слова:

оптимізація, імпульсне регулювання, двигун постійного струму

Анотація

Розглянуто умови оптимізації гальмівних режимів двигуна постійного струму (ДПС). Під час гальмування забезпечується мінімізація рівня пульсацій струму гальмування за використання широтно-імпульсного, частотно-імпульсного і релейного регулювання струму.

Проблеми ефективного енерговикористання та створення безпечних  режимів роботи тягового двигуна постійного струму вирішено за допомогою контролю оптимального режиму.

На сьогодні в електротранспорті використовують тягові електроприводи з електродвигунами постійного струму. Сфера застосування електроприводів постійного струму (ЕПС) з двигунами послідовного збудження (ДПЗ) достатньо широка та є основою рухомого складу міського й залізничного транспорту. Для таких механізмів з нелінійною робочою характеристикою найкраще підходять ДПС з експоненційно спадною механічною характеристикою.

Підвищення ефективності роботи електротранспорту в цілому може бути забезпечене заміною існуючої системи керування електроприводами  більш сучасною, на базі імпульсного регулювання.

Введення в схеми додаткових елементів дозволяє знизити швидкість затухання струму в гальмівних обмотках.

Запропонована модернізація схем полягає у введенні в схему діодів, що дозволить використати самозбудження електродвигуна для електричного гальмування.

Запропоноване рішення дає змогу спростити технічну реалізацію і зменшити витрати через відсутність додаткового незалежного джерела живлення гальмівних обмоток.

Таким чином, оптимізація режимів гальмування двигунів постійного струму, зокрема за використання широтно-імпульсної модуляції (ШІМ), є можливою в разі введення проміжного накопичувача енергії та додаткового споживача. Безпечні режими електропривода і електромережі реалізуються та забезпечуються при різких змінах параметрів і стану мережі живлення та електропривода.

Посилання

Burlaka, V. V., Hulakov, S. V., & Podnebenna, S. K. (2019). Udoskonalennia skhemnykh rishennia chastotno-rehulovanoho elektropryvoda. Int. scientific and technical. conf. (Mariupol, May 16-17, 2019): in 4 volumes. (Vol. 1, pp. 247–248). Mariupol: State Technical University "PDTU".

Bruskin, D. Z., Zorokhovych, A. E., & Khvostov, V. S. (1990). Elektricheskie mashiny u mikromashiny. Moscow: Higher shk.

Vydmysh, A. A., & Troshyn, O. I. (2003). Teoriia elektropryvoda. Vinnytsia: UNIVERSUM.

Herman-Halkyn, S. H. (2002). Silovaia elektroniyka: Laboratornye raboty na PK. Sankt-Peterburg: Korona.

Herman-Halkyn, S. H., & Kardonov H. A. (2003). Elektricheskie mashiny: Laboratornye raboty na PK. Sankt-Peterburg: Korona.

Herman-Halkyn, S. H. (2001). Kompiuternoe modelirovanie poluprovodnikovykh system. Sankt-Peterburg: Korona.

Hlazenko, T. A. (1973). Poluprovodnikovye preobrazovateli v elektroprivodakh postoiannoho toka. Moskva: Energia.

Holts, M. E., Hudzenko, A. B., & Ostrerov, V. M. (1986). Bystrodeistvuiushchie elektroprivody postoiannoho toka s shirotno-impulsnymi preobrazovateliami. Moskva: Energoatomizdat.

Andrienko, P. D., Kapliyenko, A. O., Shilo, S. Y., & Nemudryi, Y. Yu. (2007). Issledovanie rezhiymov tormozhenia v sisteme impulsnoho rehulirovania seriesnoho elektrodvihatelia. Electrical Engineering and Power Engineering. 11–14.

Metelskyi, V. P. (2005). Elektrychni mashyny ta mikromashyny. Zaporizhzhia: ZNTU.

Mokin, B. I., Mokin, V. B., & Mokin, O. B. (2010). Matematychni metody identyfikatsii dynamichnykh system. Vinnytsia: VNTU.

Pehov, D. V., Burtsev, P. V., Andreev, V. E. (2003). Rukovodstvo po ustroistvu elektropoezdov ЭT2, ЭR2T, ЭD2T, ЭT2M. Moskva: Tsentr kommercheskikh razrabotok.

Perlmuter, V. M., Sydorenko, V. A. (1988). Sistemy upravlenyia tiristornymi elektroprivodamy postoiannoho toka. Moskva: Energoizdat.

Balan N. M., Iskendersad Sh. G., & Strelkovskaia I. V. (2002). Sposib halmuvannia dvyhuna postiinoho strumu ta prystrii dlia yoho realizatsii: pat. 47111A, MKI N02 RZ/08; Opubl.17.06.02, Biul. № 6. [in Ukrainian].

Aspalli, M., Asha, R., & Hunagund, P. (2012). Three phase induction motor drive using IGBTs and constant V/F method. International Journal of Advanced Research in Electrical, Electronics and Instrumentation Engineering, 1, 463–469.

Behera, P. K., Behera, M. K., & Sahoo, A. K. (2014). Speed Control of Induction Motor using Scalar Control Technique. International Journal of Computer Application, 1, 37–39.

Bondar, R. P., Golenkov, G. M., Lytvun, A. Y., & Podoltsev, A. D. (2013) Modelling of power characteristics of the vibrator with a linear electric drive. Electromechanical and energy saving systems, 2, 66–74.

Bondar, R. P., & Podoltsev, A. D. (2017). Complex model with frequency dependent parameters for electrodynamic shaker characteristics. Technical electrodynamics, 1, 44–51.

Choi, J. Y., & Kan, H. B. (2014). Comparison and dynamic behavior of moving-coil linear oscillatory actuator with/without mechanical spring driven by rectangular voltage source. Journal of International Conference on Electrical Machines and Systems, 3, 394–397.

Orlovskii, I. A. (2013). On the power in an electrical circuit with a valve. Works of the Tavria State Agrotechnological University, 13, 141–150.

Downloads

Опубліковано

01.12.2019

Як цитувати

Возняк, О., & Колісник, М. (2019). ОПТИМІЗАЦІЯ ІМПУЛЬСНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ГАЛЬМУВАННЯ ДВИГУНА ПОСТІЙНОГО СТРУМУ. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Агроінженерні дослідження, (23), 95–99. https://doi.org/10.31734/agroengineering2019.23.095

Номер

Розділ

Електротехнічні комплекси та системи в агропромисловому виробництві