ПОЛІПШЕННЯ ХАРАКТЕРИСТИК ПЕРЕТВОРЮВАЧА ЕЛЕКТРОПРИВОДА В ПЕРЕХІДНИХ РЕЖИМАХ
DOI:
https://doi.org/10.31734/agroengineering2019.23.061Ключові слова:
мостовий перетворювач, електропривод, ування двигуном постійного струму, перехідний режимАнотація
Вирішення проблем енергозбереження та забезпечення безпечних режимів роботи двигуна постійного струму за допомогою контролю оптимального режиму в імпульсному електроприводі є актуальним завданням сучасної електроенергетики.Сьогодні в промисловості, а особливо на електротранспорті, застосовуються електроприводи з електродвигунами постійного струму. Спектр застосування електроприводів постійного струму з двигунами послідовного збудження досить широкий, зокрема їх застосовують як тяговий електропривод рухомого складу міського та залізничного транспорту. Це зумовлено тим, що зміна моменту навантаження для таких механізмів добре узгоджується з електромеханічною характеристикою двигунів послідовного збудження.
Істотним чинником підвищення рентабельності роботи електротранспорту загалом може бути заміна існуючого тягового електропривода на більш сучасні види.
Розроблено імітаційні моделі, які дають змогу досліджувати електромеханічні процеси в серійному двигуні постійного струму.
Введення в схему імпульсного регулятора діода, який шунтує обмотку збудження, дає змогу знизити швидкість затухання струму в цій обмотці.
Запропонована модернізація, що полягає у введенні в схему діодів, дозволяє використовувати режим електродинамічного гальмування при самозбудженні електродвигуна.
Запропоноване схемне рішення із застосуванням накопичувача енергії допоможе уникнути застосування додаткових незалежних джерел струму та спростити технічну реалізацію і зменшити витрати.
Введення додаткових діодів, накопичувача енергії, допоміжного і баластного резисторів дає змогу обмежувати пусковий струм та забезпечити безпечні режими експлуатації елементів електропривода. Також напруга на елементах перетворювача контролюється додатковим входом блока керування та не перевищує максимально допустимих значень, що забезпечує безпечний режим роботи всіх елементів мережі.
Посилання
Bleiz, E. S., Zymyn, A. V., & Yvanov, E. S. (1999). Slediashchye pryvody. Moskva: MHTU im. N. E. Baumana.
Borodii, V. A., & Nesterova, O. Yu. (2018). Kompensatsiia rizko-zminnoho strumu yakoria potuzhnykh synkhronnykh pryvodiv zasobamy avtomatychnoi systemy zbudzhennia iz nestandartnym alhorytmom keruvannia. Naukovi jurnal, 1, 72–80.
Vydmysh, A. A., Babii, S. M., & Petrus, V. V. (2012). Teoriia elektropryvoda: Navch. posib. Vinnytsia: VNTU.
Kazachkovskyi, N. N. (2018). Sopostavlenye zakonov chastotnoho upravlenyia na prymere preobrazovatelia chastoty ALTIVAR 21. Hirnycha elektromekhanika ta avtomatyka, 100, 69–72.
Kаzmirеnkо V. F., Leskov, A. H., & Vvedenskyi, V. A. (1993). Systemy slediashchykh pryvodov. Moskva: Energoatomizdat.
Kliuchev, V. Y. (1998). Teoryia elektropryvoda. Moskva: Energoatomizdat.
Solodovnykov, V. V., Konkov, V. H., Sukhanov, V. A., & Sheviakov. O. V. (1991). Mykroprotsessornye avtomatycheskye systemy regulyrovanyia. Moskva: Vyssh. shk.
Podzharenko, V. O., Driuchyn, O. O., & Vasilevskyi, O. V. (2005). Optymizatsiia impulsnoho rehuliuvannia halmuvannia dvyhuna postiinoho strumu. Visnyk Natsionalnoho Universytetu “Lvivska politekhnika”. Seriia: Avtomatyka, vymiriuvannia ta keruvannia, 530, 106–110.
Rozanov, Yu. K., & Florentsev, S. Y. (1997). Sylovaia еlektronyka v elektropryvode. Pryvodnaia tekhnyka, 5, 5–8.
Sposib halmuvannia dvyhuna postiinoho strumu ta prystrii dlia yoho realizatsii: Pat. 47111A Ukraina, MKI N02 RZ/08; opubl.17.06.02, Biul. № 6.
Sposib rehuliuvannia zbudzhennia synkhronnykh mashyn: pat. 135216 Ukraina: № 201813087; zaiavl. 29.12.2018; opubl. 25.06.2019, Biul. № 12.
Fainshtein, V. H., & Fainshtein, E. H. (1966). Mykroprotsessornye systemy upravlenyia tyrystornymy elektropryvodamy. Moskva: Energoatomizdat.
AC Induction Motor Control Using the constant V/f Principle and a Space-vector PWM Algorithm. Retrieved from www.atmel.com/products/ AVR/mc/avr495.pdf/ AVR495.
AC Induction Motor Control Using the constant V/f Principle and a Natural PWM Algorithm. Retrieved from www.atmel.com/products/AVR/mc/ avr494.pdf/ AVR494.
Beshta, A., Aziukovskyi, O., Khudolii, E. (2018). Sober assessment of economic feasibility of renewable energy and vehicle-to-grid technologies in Ukraine. Physical y Chemical Geotechnologies: Materials of the International Scientific & Practical Conference.
Beshta, A., Balakhontsev, A., Khudolii, S. (2019). Performances of Asynchronous Motor within Variable Frequency Drive with Additional Power Source Plugged via Combined Converter (pp. 17-19). Proceedings of the IEEE 6th International Conference on Energy Smart Systems (ESS).
Diachenko, G. G., & Ouriukovskyi, O. O. (2018). Сontrol laws of electric drives as a result of an in-depth kinematic analysis of the delta robot. Naukowyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, 1, 106–112.
Piriienko, S., Neuburger, M., Po-Wen, Ch. et al. (2018, September). Evaluation of the Small-Scale Wind Turbine Converter’s Efficiency Built with Various Types of Semiconducting Devices. International Conference on Intelligent Energy and Power Systems (IEPS). Kharkiv.
Po-Wen, Ch., Piriienko, S., Ammann, U. et al. (2019). Influence of the Control Strategy on the Efficiency of SynRM Based Small-Scale Wind Generators. International Conference on Industrial Technology (pp. 31-37). Melbourne.
Sensorless control of Two-Phase Brushless DC Motor. Retrieved from: www.atmel.com/products/AVR/mc/avr440.pdf / AVR440.
Yalanskyi, A., & Yalanskyi, O. (2019). Shock-wave diagnostics of voids and assessment of workload of lining of mine workings based on the construction of cartograms. Retrieved from URL: https://doi.org/10.1051/e3sconf/ 201910900116