ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ КОМУНІКАЦІЯМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ

Автор(и)

  • Н. Михалюк Львівський національний університет природокористування
  • О. Бінерт Львівський національний університет природокористування
  • О. Федик Львівський національний університет природокористування
  • О. Синюк Львівський національний університет природокористування

DOI:

https://doi.org/10.31734/economics2023.30.145

Ключові слова:

комунікація, комунікативний процес, інформація, менеджмент, комунікаційний менеджмент

Анотація

Сучасне підприємство є надзвичайно складним об’єктом управління. Його особливостями є комплексний характер, необхідність обліку економічних, технічних та політичних чинників, складність як технічної, так і організаційної сфер діяльності, тісний зв’язок із зовнішнім середовищем та його складовими тощо. Проблема підвищення рівня ефективності використання ресурсів підприємства в умовах подальшого розвитку ринку пов’язана насамперед із використанням актуальної та достовірної інформації про зовнішнє та внутрішнє середовище. Найважливіша мета внутрішньої комунікації на підприємстві – створення серед співробітників підтримки цілей і політики підприємства, що проводиться керівництвом. Лише якісно вибудована та ефективна комунікаційна система підприємства може забезпечити виконання завдань. За допомогою комунікації співробітники отримують необхідні знання і мотивацію, стають кращими захисниками і популяризаторами планів підприємства.

Спілкування є значним аспектом соціальної взаємодії, однією з найпоширеніших ознак будь-якої діяльності. Комунікацію можна визначити як форму спілкування, як один із проявів інформаційного обміну або обміну інформацією між живими істотами в процесі їхнього безпосереднього спілкування за допомогою технічних засобів.

Добре налагоджені комунікації сприяють забезпеченню організаційної ефективності. Вважають, якщо підприємство ефективне у сфері комунікації, воно ефективне й в усіх інших видах діяльності. Комунікація – це одна з необхідних умов життя людини в соціумі, а комунікабельність – одна з важливих системних характеристик, супутніх успіху.

Комунікаційний менеджмент – нова форма політичної, наукової, організаційної та технічної влади у суспільстві, за допомогою якої підприємство включається в зовнішнє середовище, відбувається обмін ідеями чи інформацією задля забезпечення взаєморозуміння. Це має досить широке пояснення. Кожен процес має керуватися, особливо такий великий і важливий для життя підприємства, як потік інформації в процесі його функціонування. Вкрай важливо керувати виробничим процесом, процесами постачання та відвантаження продукції, процесом найму персоналу, навчання співробітників тощо. Але це неможливо без організації потоку інформації.

Посилання

Berezivskyi P. S., Mykhaliuk N. I. Organization of forecasting and planning of the agro-industrial complex: textbook. Lviv: Mahnoliia plus, 2004. 443 p.

Krysko Zh. L., Skyshliak O. A. Importance of informal communications in business management. Market infrastructure: electronic scientific and practical journal. 2019. 32. Р. 131–136. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/32_2019_ukr/21.pdf (Last accessed 15 June 2023).

Planning activities of enterprises: textbook / N. I. Mykhaliuk et al. Lviv: Novyi svit–2000, 2015. 620 р.

Shpak N. O. Basics of communication management of industrial enterprises: monograph. Lviv: Publishing House of Lviv Polytechnic, 2011. 312 p.

Zhyhalevych Zh. M., Oblovatska N. P. Modern approaches to enterprise management. Basis of the enterprise's marketing activity: a collection of sciences works. Lviv, 2018. No 3. Р. 199–207.

Downloads

Опубліковано

2023-11-16

Як цитувати

Михалюк, Н. ., Бінерт, О., Федик, О., & Синюк, О. (2023). ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ КОМУНІКАЦІЯМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Економіка АПК, (30), 145–150. https://doi.org/10.31734/economics2023.30.145

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають