ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ З ВИКОРИСТАННЯМ КРЕАТИВНИХ МОДЕЛЕЙ І МЕТОДІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ

Автор(и)

Ключові слова:

рішення, креативне управлінське рішення, планування рішення, структура рішення, чинники впливу на рішення, ефективність, динаміка прийняття рішень

Анотація

Управління можна розглядати як послідовний процес збору інформації, розробки рішень та організації їх впровадження, що підкреслює ключову роль управлінських рішень у діяльності менеджерів. Результативність функціонування підприємств значною мірою визначається якістю цих рішень.

Зауважено, що питання прийняття рішень має фундаментальне значення, адже охоплює всі аспекти людської діяльності. Це вимагає високої компетентності від керівників та фахівців у сфері управління, які повинні володіти як теоретичними знаннями, так і практичними вміннями у сфері розробки та впровадження ефективних рішень.

Наголошено, що у процесі прийняття креативного управлінського рішення необхідно враховувати всю доступну інформацію, однак завжди є зовнішні чинники й елементи невизначеності, які можуть ускладнити досягнення ідеального результату. Саме тому після реалізації рішення важливо здійснювати моніторинг його результатів та аналізувати ефективність.

Зазначено, що прийняття рішень – невід’ємна складова кожної управлінської функції. Менеджери постійно формують цілі, ухвалюють нестандартні рішення та організовують їхнє виконання. Розуміння сутності цього процесу необхідне для всіх, хто прагне досягти успіху в управлінні.

Доведено, що ефективність управлінських рішень визначається їхніми підготовкою, обґрунтованістю та грамотним впровадженням. Креативні рішення – важливий інструмент досягнення стратегічних цілей. Процес їхньої розробки базується на дотриманні певних вимог: методи реалізації мають бути практичними, економічно доцільними та відповідати змісту рішення й реальним умовам його виконання.

Слід чітко окреслювати суть креативного управлінського рішення, з урахуванням його значущості, моральних та професійних орієнтирів; проаналізувати взаємозв’язки між усіма елементами ситуації для прийняття зваженого та виправданого рішення.

Наголошено, що для досягнення ефективного управління необхідно приймати обґрунтовані й креативні рішення. Приймаючи управлінські рішення, керівник повинен уважно враховувати зовнішнє середовище організації, оскільки воно визначає її позицію на ринку та успіх.

У складних ситуаціях якість цього процесу можна підвищити за допомогою наукового підходу, моделювання та застосування кількісних методів аналізу.

Посилання

Brych V. Ya., Korman M. M. Creative management: textbook. Ternopil: TNEU, 2018. 220 p.

Ivanova V. V. Planning and control at the enterprise: textbook. Business Economics. Management. 2023. 443 p.

Petrunia Yu. Ye., Hovorukha V. B., Litovchenko B. V. Making management decisions: textbook / ed. Yu. Ye. Petrunia. 2nd ed. Kyiv: Center for Educational Literature, 2011. 216 p.

Shkilniak M. M., Ovsianiuk-Berdadina O. F., Krysko Zh. L., Demkiv I. O. Management: textbook. Ternopil: ZUNU, 2022. 258 p.

Svydruk I. I. Creative management: textbook. Kyiv: Center for Educational Literature, 2024. 240 p.

Опубліковано

2025-10-19

Як цитувати

Михалюк, Н., & Балаш, Л. (2025). ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ З ВИКОРИСТАННЯМ КРЕАТИВНИХ МОДЕЛЕЙ І МЕТОДІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Економіка АПК, (32), 140–145. вилучено із https://visnyk.lnau.edu.ua/index.php/economics/article/view/448

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають