КУЛЬТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ В КРАЇНАХ ЄВРОПИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31734/economics2024.31.023

Ключові слова:

культура, бізнес, комунікація, глобальні тенденції, бізнес-тренди, європейські країни

Анотація

Досліджено культурні особливості ведення бізнесу європейських країн. Ідентифіковано основні аспекти бізнес-культури. Визначено, що в сучасному глобалізованому світі ефективне ведення бізнесу в різних країнах вимагає глибокого розуміння культурних особливостей та відмінностей. З’ясовано, що сьогодні, незважаючи на численні дослідження у сфері міжнародного бізнесу, питання культурних особливостей його ведення в європейських країнах залишається актуальним і недостатньо вивченим. Знання та розуміння культурних відмінностей критично важливі для підприємців та менеджерів, які прагнуть досягти успіху на європейському ринку. Відсутність такого розуміння може призводити до непорозумінь, конфліктів та невдач у бізнесі. Встановлено, як культурні особливості різних європейських країн впливають на ведення бізнесу, і які стратегії можна успішно застосовувати для адаптації до цих культурних відмінностей. Визначено, що бізнес-культура постійно змінюється, пристосовуючись до навколишнього середовища, ринкових запитів та суспільних потреб. Процес ухвалення етичних рішень залежить від багатьох чинників, зокрема загальної культури людини, суспільних традицій, норм та правил поведінки, персонального досвіду тощо. Глобалізаційні тенденції, що виводять значну частину учасників бізнесу на світову арену, де зустрічаються різні культури та цивілізації, ще більше ускладнюють цей процес. Зауважено, що бізнес-культура є свого роду зовнішньою оболонкою середовища функціонування підприємства, на яку впливають, власне, національні особливості країни та особливості ведення бізнесу у визначеному регіоні, що доповнює внутрішня складова – корпоративна та організаційна культура. Встановлено, що ще одною важливою рисою європейського бізнесу є його прогресивність, а постійне прагнення до розширення та зміцнення міжнародної співпраці робить європейський ринок надзвичайно динамічним.

Посилання

Bulkina I., Chepeliuk M. European development guidelines in business culture. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/ (Accessed May 19, 2024).

Business culture transformation: global trends. URL: https://biz.nv.ua/ukr/experts/transformatsiji-biznes-kulturi-hlobalni-trendi-2500675.html (Accessed May 29, 2024).

Chepeliuk M.I. Influence of European values and development guidelines on business culture. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/ (Accessed May 29, 2024).

Concepts of culture in international business. World Economy and International Economic Relations. 2017. Issue 16. P. 58–63.

Cultural differences in business – are you aware of them? Passport to Trade 2.0. 2014. URL: http://businessculture.org/business-culture/cultural-differences-in-business (Accessed May 24, 2024).

Mukha R. A. Business culture, essence and main characteristics. Effective economy. 2018. No 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/8_2018/33.pdf (Accessed May 18, 2024).

On the cultural characteristics of doing business in different countries URL: https://lvbs.com.ua/news/pro-kulturni-osoblyvosti-vedennya-biznesu-u-riznyh-krayinah/ (Accessed May 26, 2024).

Pashchenko N. S., Shuba T. P. Cultural aspect of the entry of Ukrainian business into the market of Western Europe. Pre-Azov Economic Bulletin. 2017. Issue 5 (05). P. 26–30.

Patriak O. Culture of doing business in Slavic countries: a comparative aspect. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/44808/1/ PATRYAK. pdf (Accessed May 16, 2024).

Wackowski K., Blyznyuk T. Modern Ukrainian and Polish business cultures: G. Hofstede's classification. Economic Journal-XXI. 2017. No 165 (5–6). Pp. 71–74. URL: http://soskin. info/userfiles/file/Economic-Annals-pdf/DOI/ea-V165-15.pdf (Accessed May 22, 2024).

Опубліковано

2024-07-07

Як цитувати

Зеліско, Н., & Маркович, Н. (2024). КУЛЬТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ В КРАЇНАХ ЄВРОПИ. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Економіка АПК, (31), 164–169. https://doi.org/10.31734/economics2024.31.023

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО ТА СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ