СТРАТЕГІЇ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ У ПРОМОЦІЇ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31734/economics2024.31.022

Ключові слова:

маркетинг, маркетингові комунікації, маркетингові інструменти, територіальна громада, промоція, цільова аудиторія, комунікаційна стратегія, бренд

Анотація

Охарактеризовано сутність, значення та вплив маркетингових комунікацій на промоцію територіальних громад. Визначено, що маркетингові комунікації громад спрямовані на формування та донесення чіткого й привабливого їх образу до цільової аудиторії для досягнення визначених стратегічних цілей. Сформульовано відмінні риси маркетингових комунікацій територіальних громад відносно комерційних структур, які охоплюють ширший спектр цільової аудиторії, комплексність завдань, а також необхідність співпраці з різними зацікавленими сторонами.

Розглянуто основні фактори, які впливають на маркетингові комунікації органів місцевого самоврядування і визначають специфіку підходів та інструментів, що використовуються в комунікаційних стратегіях.

Розроблено рекомендації щодо формування та реалізації ефективних маркетингових комунікаційних стратегій для територіальних громад, основними елементами яких є аналіз цільової аудиторії, розробка чітких цілей, аналіз конкурентного середовища, використання сучасних цифрових технологій, створення унікального бренду, інтеграція різних комунікаційних каналів, залучення громади, регулярне вимірювання ефективності, адаптація до змін та забезпечення сталого розвитку.

Маркетингові комунікації є важливим інструментом для підвищення впізнаваності територій, залучення інвестицій, стимулювання туризму та зміцнення їх позитивної репутації. Вони можуть допомогти громадам досягти конкурентних переваг на національному та міжнародному рівнях, завдяки вдосконаленню або генерації нових методів, підходів і принципів операційної діяльності, що базуються на використанні сучасних знань.

Результатом ефективної комунікаційної стратегії є досягнення цілей громади, зокрема економічні, соціальні та екологічні напрями. Успішне застосування запропонованих рекомендацій сприятиме підвищенню конкурентоспроможності територіальних громад, забезпеченню їх сталого розвитку та покращанню якості життя мешканців.

Посилання

Anholt S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. Palgrave Macmillan. 2007. 160 p.

Daszkiewicz M., Mazurek E., Pukas A. City integrated marketing communication – identification and measurement framework. Argumenta Oeconomica. 2023. No 1 (50). P. 5–32.

Doyle P. Value-Based Marketing: Marketing Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value. Wiley, 2009. 384 р.

Jefkins F. Modern Marketing Communications. Springer Science & Business Media, 2022. 240 р.

Kaplan A. M., Haenlein M. Social Media: Back to the Roots and Back to the Future. Journal of Systems and Information Technology. 2019. No 21 (1). P. 4–10.

Karpenko N. V., Yalovega N. I. The complex of marketing communications in the strategic management of the marketing activities of the enterprise: monograph. Poltava: PUET, 2012. 278 p.

Karyi O. I. Marketing communications in the marketing of the city: addressees of communications. Scientific bulletin of NLTU of Ukraine. 2011. No 3. URL: https://nv.nltu.edu.ua/Archive/2011/21_3/179_Kar.pdf. (Accessed May 08, 2024).

Kostyuk O. S. Marketing communications of territorial communities in the conditions of sustainable post-war economic development of Ukraine. Materials of the 14th International scientific and practical conference «Modern approaches to creative management of economic processes». April 13–14, 2023. Kyiv: NAU, 2023. P. 107–109.

Kotler P., Armstrong G., Harris L. C., He H. Principles of Marketing. Pearson. 2019. 689 р.

Lyndiuk A. O. Marketing of territorial communities as a tool for their development. Intelligence XXI. 2021. No 5. P. 77–80. URL: http://www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2021/2021_5/18.pdf. (Accessed May 08, 2024).

Опубліковано

2024-07-07

Як цитувати

Линдюк, А. (2024). СТРАТЕГІЇ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ У ПРОМОЦІЇ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Економіка АПК, (31), 157–163. https://doi.org/10.31734/economics2024.31.022