ІНСТИТУЦІЙНІ ФОРМИ ПРОСТОРОВОГО ПЛАНУВАННЯ ТЕРИТОРІЙ ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД
Ключові слова:
institutional forms, spatial planning, united territorial community, land use, comprehensive plan of spatial development of territoriesАнотація
Досліджено, що інституційні засади з просторового планування є важливим інструментом для забезпечення ефективного використання територіальних ресурсів для об’єднаних громад у рамках проведення реформи з децентралізації влади. У дослідженні відображено відмінності між структурою планувальної документації на всіх рівнях згідно з чинним адміністративно-територіальним устроєм до та після проведення реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади. Розкрито значення планування і забудови територій, що встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності з метою забезпечення сталого розвитку територій, передбачає регулювання відносин при розробленні та затвердженні документації з просторового планування, забезпечення об’єднаних територіальних громад єдиною документацією із просторового планування, розширення повноважень органів місцевого самоврядування щодо регулювання забудови, забезпечення зв’язку програм соціально-економічного розвитку з документацією з просторового планування. Відображено інституційну схему планування територій ОТГ на місцевому рівні, що передбачає розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, а також комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади. Комплексний план просторового розвитку території територіальних громад визначає основні принципи і напрями формування, планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрями формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території відповідно до генерального плану та детального плану території ОТГ.
Посилання
Dorosh O. Organizational and institutional support for territorial planning of land use in rural areas. Economist. 2015. No 8. Р. 22–25.
Khvesyk M. A., Bystriakov I. K., Klуnovyі D. V. Spatial organization and directions of use of the natural resources of Ukraine. Ukraine’s economy. 2016. No 7. Р. 46–65.
Martyn A. H. The essence of design solutions in modern land management documentation. Land management and cadastre. 2010. No 2. Р. 14–23.
On amendments to some legislative acts of Ukraine on land use planning: Law of Ukraine of 17.06.2020 No 711-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/711-20#Text (Accessed 24 April 2022).
On Amendments to the Law of Ukraine «On Regulation of Urban Development»: Draft Law of Ukraine of April 21, 2017 No 6403. URL: https://ips.ligazakon.net/document/ XH4XV00A?an=3 (Accessed 24 April 2022).
On regulation of urban planning activities: Law of Ukraine of February 17, 2011 No 3038-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3038-17#Text (Accessed 24 April 2022).
Tretiak A. M., Tretiak V. M., Priadka T. M., Tretiak N. A. Territorial planning of land use in the context of forming the financial stability of united territorial communities. Land management, cadastre and land monitoring. 2017. No 1. Р. 21–27.